خرید بک لینک
گیفت کارت
بازی های دخترانه
دانلود اهنگ
گاوصندوق
رزرو آنلاین هتل خارجی
درب خزانه
بازسازی ساختمان
خرید هدفون بیسیم
دانلود فیلم با لینک مستقیم
برج خنک کننده
خرید سکه سوکر استار ارزان
بتن سخت
فلنج
ایندکس مطالب در گوگل
تاريخ : 21 شهريور 1396 | 23:28 | نویسنده : اینترنتی | بازدید : 2

یکی از مشکلات مشترک اغلب سایت های تازه تأسیس یا سایت هایی که به روز رسانی‌های مداوم و روزانه ندارند، مشکل دیر ایندکس شدن مطالب سایت است. در این ارتباط بارها از سوی کاربران سوال هایی پرسیده شده است و همچنین اساتید با تجربه نظرات خود را در ارتباط با راهکارهای اصولی ایندکس شدن سریعتر مطالب در گوگل منتشر کرده‌اند اما همچنان برای بسیاری از وبمستران، نقطه ابهام در این ارتباط وجود دارد. از این رو در این آموزش با ذکر علت وقوع این اتفاق یک راهکار مناسب به شما ارائه خواهیم کرد.

  

اما این راهکار به درد سایت‌هایی می‌خورد که امکان انتشار مطالب جدید فراوان به صورت روزانه بر روی سایت خود دارند. سایت‌های تازه تأسیس و نیز سایت‌هایی که عملاً امکان انتشار مطلب به صورت روزانه را ندارند باید به دنبال راهکار دیگری باشند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

اما از آنجا که قرار بر این شد که در این آموزش به دلایل وقوع این مشکل نیز بپردازیم، به یکی دیگر از دلایل این اتفاق اشاره می‌کنیم. آنچه که به وضوح در یک تجربه عملی راه اندازی سایت جدید درک خواهید کرد آن است که گوگل حداقل تا چند ماه اول از عمر یک وب سایت، بهای زیادی به آن سایت نمی‌دهد.

 

یکی از دلایل این اتفاق، تأثیر الگوریتم سندباکس بر روی سایت‌های تازه تأسیس است. الگوریتم سندباکس یک الگوریتم تأیید نشده از سوی کمپانی گوگل است که مانع از ارزش یافتن سایت‌های تازه تأسیس می‌شود. در واقع گوگل به سایت‌های تازه تأسیس اعتماد ندارد که دلایل خوبی هم در پس این عدم اعتماد نهفته است.

 

به عنوان مثال، درصد بسیار زیادی از سایت‌های تازه تأسیس در همان ماه‌های اول فعالیت خود از بین می‌روند و اگر قرار باشد لینکهای مرده این سایتها در نتایج نخست جستجوها قرار گیرد، اعتبار موتور جستجوگر گوگل در نشان دادن نتایج نامعتبر به کاربرانش خدشه دار خواهد شد.

 

علت دوم این اتفاق “تقلب” است. سئوکارهای کلاه سیاه با ثبت دامنه‌های متعدد و انتقال ارزش از آدرس‌های اینترنتی با ارزش به دامنه‌های جدید، ارزش یک سایت تازه تأسیس را ارتقاء داده و با قیمت بالایی به دیگران می فروشند. گوگل برای جلوگیری از بروز چنین سوء استفاده‌هایی از الگوریتم تأیید نشده سندباکس استفاده کرده است.

 

آخرین دلیلی که در این آموزش به آن اشاره می کنیم، بی ارزش بودن سایت تازه تأسیس از نقطه نظر دریافت لینک و بک لینک از دیگر سایت‌های اینترنتی است. در دنیای وب “دریافت لینک” یعنی “ارزش و اعتبار” و سایت‌های تازه تأسیس معمولاً از این نظر اعتبار چندانی ندارند. همچنین کرولرها به صورت لینک به لینک دنیای وب را پویش می‌کنند و با افزایش لینک‌های دریافتی، طبیعتاً آمار ورود کرولرهای گوگل به سایت افزایش خواهد یافت و در نتیجه مطالب جدید سایت شما زودتر توسط آن‌ها پیدا شده و سریعتر ایندکس خواهند شد.

 

قطعاً نمی‌توان علت واحد و مشخصی را برای تمام سایت‌های اینترنتی که با این مشکل مواجه هستند معرفی کرد اما بطور کلی تجربه نشان داده است موتور جستجوگر گوگل به سایت‌هایی علاقمند است که برنامه منظمی در انتشار مطالب تازه دارند. نخستین راهکاری که معمولاً برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود، انتشار منظم مطالب جدید با زمان بندی روتین بر روی سایت است.

 

گوگل در الگوریتم‌های خود به سیکل و دوره زمانی به روز رسانی سایت اهمیت داده است. بدین صورت که اگر شما به مدت چند هفته هر روز مثلاً در ساعت ۵ بعد از ظهر یک مطلب منتشر کنید و فعالیت خزنده‌های گوگل را با کمک آمارگیرها تحت نظر داشته باشید، به وضوح مشاهده خواهید کرد که رفته رفته در ساعت ۵ بعد از ظهر تعداد کرولرهای موجود بر روی سایت شما بسیار بیشتر از ساعت‌های دیگر طول روز خواهد بود.

 

گوگل خزنده‌های خود را برای یافتن و ایندکس کردن مطلب جدیدی که در آن روز قرار است منتشر شود به سایت شما ارسال خواهد کرد. در نتیجه با داشتن یک برنامه زمانی مرتب برای انتشار مداوم مطالب جدید بر روی سایت خود، به آسانی می‌توانید بدون نیاز به هیچ ترفند یا فعالیت خاصی، سرعت ایندکس شدن مطالب جدید سایت خود را ارتقا بخشید.


علت انتشار این آموزش، معرفی روشی است که می‌خواهیم شما را با آن آشنا سازیم تا بتوانید به سرعت و در کمتر از یک دقیقه مطالب جدید سایت خود را به گوگل معرفی کرده تا ایندکس شوند. برای انجام این کار ما از ابزار Fetch as Google گوگل وبمستر تولز (سرچ کنسول) استفاده می‌نماییم.

 

ابتدا وارد اکانت گوگل وبمستر تولز سایت خود شوید. اگر هنوز طراحی سایت خود را در گوگل به ثبت نرسانده‌اید، باید یک حساب جیمیل داشته باشید و به آدرس https://www.google.com/webmasters بروید و پس از لاگین با جیمیل خود، سایت‌تان را در این جعبه ابزار قدرتمند گوگل به ثبت برسانید.

 

پس از ورود به حساب کاربری خود، از منوی آبشاری سمت چپ، زیرمنوهای سربرگ Crawl را باز کرده و بر روی منوی Fetch as Google کلیک کنید. Fetch به معنی واکشی یا کشیدن و آوردن است. این ابزار خزنده‌های گوگل را به آدرسی که شما تعیین می‌کنید می آورد تا آن صفحه از سایت شما رو تحلیل کنند.

 

بسیار دقت کنید در صفحه باز شده باید متن پیوند آدرس مطلب جدید سایت خود را از اسلش / بعد از آدرس دامنه کپی کنید و در کادر فتچ درج کنید. به قسمت انتخاب شده عکس زیر دقت کنید تا متوجه شوید چه بخشی از لینک را باید کپی کنید.

 

به عنوان مثال اگر آدرس مطلب جدید سایت شما به صورت dbstheme.com/POST است، شما باید فقط POST را کپی کنید نه POST/ چرا که خود کادر فتچ، اسلش را دارد و کپی دوباره / باعث خراب شدن لینکی که می‌خواهید خزنده به آن بفرستید خواهد شد. به عکس زیر دقت کنید:


 در نهایت بر روی دکمه Submit to index کلیک کنید. یک پنجره پیغام باز شده و از شما میخواهد در یک کادر مربع کلیک کنید تا تیک بخورد که در آن نوشته شده I’m not a robot به معنی من ربات نیستم (برای تشخیص کاربر انسانی از ربات). سپس گزینه Crawl only this URL به معنی فقط همین صفحه را پویش کن را تیک بزنید و بر روی دکمه Go کلیک کنید. گوگل در همان لحظه آن صفحه از سایت شما (به عنوان مثال مطلب جدید سایتتان) را در دیتابیس خود ثبت کرده و ایندکس می‌نماید.

سپس بر روی دکمه قرمز رنگ Fetch and Render کلیک کنید. تا اینجا شما آدرس مطلب جدید طراحی سایت خود را به گوگل داده‌اید و از گوگل درخواست کرده‌اید تا به آن صفحه بیاید و آن صفحه را تحلیل و بررسی نماید. انجام عملیات تحلیل صفحه چند لحظه‌ای طول خواهد کشید و در این مدت پیغام Pending به شما نمایش داده خواهد شد 

پس از انجام پردازش توسط گوگل اگر آدرس را درست ثبت کرده باشید و مشکلی وجود نداشته باشد، پیغام Pending جای خود را به دکمه Submit to index به معنی “درخواست ایندکس” خواهد داد.

با انجام این کار، موتورهای جستجوگری که پینگ کرده‌اید اعلانی دریافت می‌نمایند بر این مبنا که شما درخواست داده‌اید یکی از صفحات سایت‌تان را بررسی نمایند. در نتیجه تعداد زیادی خزنده از سوی تمام مورتورهای جستجوگر به آدرسی که تعیین کرده‌اید ارسال شده و آن صفحه توسط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نکته حائز اهمیت آن است که انجام عمل پینگ به هیچ وجه تضمین کننده ایندکس شدن مطالب جدید سایت شما در موتورهای جستجوگر یا به روز شدن دیتابیس آنها با توجه به تغییرات و ویرایشات مطالب قدیمی نیست. با آنکه تقریباً تمام موتورهای جستجوگری که پینگ می‌کنید به سوی سایت شما خزنده ارسال خواهند کرد، اما ممکن است هیچ اتفاقی نیفتد و مطلب جدید سایت شما ایندکس نشود. تنها روشی که می‌توان در آن به ایندکس شدن مطلب جدید سایت اطمینان داشت، ابزار Fetch as Google گوگل وبمستر تولز است.

تبریک! به همین سادگی شما توانستید تازه‌ترین مطلب سایت خود را به گوگل معرفی کرده و به سرعت آن را در دیتابیس گوگل ایندکس نمایید. با این روش در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید تازه‌ترین نوشته‌های سایت خود را ایندکس نمایید.

 پینگ (ping) کردن موتورهای جستجوگر در دنیای وب بدین معنی است که به موتورهای جستجوگر اطلاع دهیم که مطلب جدیدی بر روی سایت منتشر کرده‌ایم و از آنها تقاضا کنیم تا خزنده‌های خود را به سایت ما ارسال کرده و آن مطلب را ایندکس نمایند.

 

در این آموزش با استفاده از ابزار Fetch as Google به شما نشان دادیم چگونه صفحات طراحی وب سایت خود را در دیتابیس گوگل به ثبت برسانید اما اگر می‌خواهید سایر موتورهای جستجوگر را نیز از انتشار مطالب جدید سایت خود مطلع کنید و یا آنکه یک مطلب قدیمی را ویرایش و به روز رسانی کرده‌اید و حال می‌خواهید گوگل خزنده‌های خود را به آن صفحه ارسال کند و ویرایشات شما را بررسی کرده و دیتابیسش را به روز کند، بهتر است از روش پینگ کردن استفاده کنید

انجام این کار بسیار ساده است. سایت‌های بسیار خوبی نظیر pingomatic.com و googleping.com و غیره، به شما اجازه می‌دهند تا آدرس یک صفحه از سایت خود را درج کنید و تیک موتورهای جستجوگری که می‌خواهید پینک کنید را زده و در نهایت بر روی دکمه ارسال پینگ کلیک کنید.








ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


خرید سی سی کم خرید سی سی کم